keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Hello Finland <3

Ihana pieni vauva <3

Moikka,

Ja Hyvää Uutta Vuotta 2017!!

Niin se on taas palattu kotiin ja tänään lapset palasivat kouluun. Loma oli tosi ihana ja ehdittiin kahdessa viikossa tekemään vaikka mitä ja näkemään paljon sukulaisia ja ystäviä. Pikkupojat pääsivät tätinsä kanssa niin maatilalle ihastelemaan maatilan eläimiä, kuin metsään tarkkailemaan metsäkoneita. Ja ihaninta oli tietysti nähdä ja hoitaa pientä ja täydellistä siskoni tyttövauvaa <3

Ensitapaaminen

Käsi kädessä <3

Samu serkkutytön kanssa <3

Aloitimme lasten kanssa loman perjantaina 16.12. Jetlagin takia heräilimme taas ensimmäiset aamut viimeistään klo 5.00 aikaan ja päivän aikana ehtikin sitten vaikka mitä ;) Lämmiteltiin takkaa niin kodissamme kuin appivanhempieni luona, käytiin ruokaostoksilla Prismassa nauttimassa taas niistä pitkistä hyllymetreistä täydellisen näköisiä ja makuisia ruokia. Ja pikkupojat ehtivät vähän nauttia myös pakkassäästä, ennenkuin lämpötila nousi plussan puolelle. Myös mökkityömaalla oli tapahtunut vaikka mitä <3

Näistä hetkistä ei voi kuin nauttia

<3 <3

Mökillä <3 <3 <3

Sunnuntaina vietimme siskoni vauvan ristiäisiä heidän kodissaan. Neiti nautti päivästään keskipisteenä ja oli todella tyytyväinen. Siskoni oli laittanut pöydät notkumaan herkuista, joten pääsimme heti herkuttelun makuun :)

Jäbät valmiina juhlimaan

Pienen prinsessan ensimmäinen oma juhla <3

Mieheni tuli Suomeen keskiviikkona 21.12. ja koska hänen piti olla Töölössä sairaalassa valmiina leikkaukseen heti torstaina aikaisin aamulla, kävin hakemassa mieheni lentokentältä ja jäimme hotelliin yöksi. Yövyimme hotellissa nimeltään F6, joka oli aivan mielettömän hyvä valinta. Ajattelin, että kerrankin kokeillaan jotain erilaista ja tässä hotellissa oli hyvä joulutarjous ja menimme siihen. Sisustus oli todella kaunis ja henkilökunta äärimmäisen ystävällistä. Illalla kävimme vielä kävelemässä ja ihailemassa Helsingin joulumenoa ja -valoja ja kävimme Harald-viikinkiravintolassa syömässä.

Hotellin kaunis sisustus

Ja yksityiskohdat

Joulutorilla

Ja kirkon portailla

Aamusta mieheni lähti aika jännittyneenä leikkaukseen. Leikkaus tehtiin lopulta nukutuksessa ja vaikka olikin "vain" tähystysleikkaus, oli polvi muutaman päivän aika kipeä, arka ja tietysti myös kovasti turvoksissa. Minä sen sijaan kävin hotellin herkullisella aamupalalla, jossa oli mm. itse hotellissa leivottuja karjalanpiirakoita, ihanaa!! Aamupalan jälkeen lähdin kävellen vielä hankkimaan viimeiset joululahjat ja iltapäivästä kävin hakemassa mieheni sairaalasta ja lähdimme takaisin Hämeenlinnaan.

Ihana, herkullinen ja rauhallinen aamupala

Potilas <3

Mummin ja ukin luona olikin sillä välin rakenneltu ja koristeltu Maarit-tädin avustuksella piparkakkutalo ja illalla lapset koristelivat ukin kanssa vielä joulukuusen. Joulumieli alkoi vihdoin nyt nousta ihan jokaisella meistä <3

Tädin kanssa koristeltu talo

Ja ukin kanssa joulukuusen koristelua

Ukki ei suostunut laittamaan tonttulakkia päähän ;)

Valmista

Jouluaaton vietimme perinteisesti. Meillä on joka vuosi samat perinteet ja lapsetkin muistavat aikalailla jo mitä teemme ja mihin aikaan. Aamusta tietysti heräilemme ja katselemme joulupukin kuumaa linjaa telkkarista. Aamupäivällä olemme aina käyneet minun vanhempieni luona joulupuurolla ja samalla katselleet joka joulu tulevan lumiukon ja joulurauhan julistuksen. Kahvien jälkeen lähdimme hautausmaalle ja menimme jouluaaton hartaukseen Vuorentaan kappeliin. Osku sai jo kolmannen merkinnän riparipassiinsa :) Hartauksen jälkeen veimme vielä kynttilät haudoille ja lähdimme viettämään aattoa appivanhempieni kotiin. Illalla saimme vielä mieheni siskon puolisoineen sekä Bonan mukaan viettämään jouluaattoa. Nautimme anopin mahtavista jouluherkuista ja lapset saivat viimein availla paketteja <3

Meidän tontut

Vuorentaan hartaustilaisuudessa

Kuka näistä on uunoin?

Ja sitten syömään

Bona <3

Hyvää Joulua <3

Joulupäivänä lähdimme käymään mieheni mummolassa Urjalassa. Mieheni mummo oli pirteänä mukana keskusteluissa, vaikka onkin jo 95-vuotias. Oli mukava nähdä hänet näin pirteänä. Iltapäivällä ajelimme vielä minun vanhempieni luokse ja vietimme uuden jouluaaton minun vanhempieni sekä siskoni perheen kanssa <3

Mummi jakamassa paketteja <3

Joulun välipäivinä teimme pintamateriaalivalinnat mökillemme. Minulla onneksi oli aika selkeä visio millaisia kaakeleita ja lattiamateriaalia valitaan, sillä valikoimaa ja vaihtoehtoja on nykyisin todella paljon. Onneksi tiedän, että kyllästyisin hyvin erikoisiin valintoihin nopeasti, joten päädyimme aikalailla musta/valkoinen/harmaa akselille kaikissa värivalinnoissa :)

Suunnitelmia ja suunnitelmia

Päätöksiä?

Karoliina lähti heti joulun pyhien jälkeen rakkaan ystävänsä Shanaian luokse Hongkongiin. Neiti kävi vain kotona Shanghaissa pyörähtämässä, tyhjentämässä ja täyttämässä matkalaukkunsa ja jatkoi heti seuraavana päivänä matkaa Hongkongiin. Karoliina ja Shanaia nauttivat tietysti taas yhdessäolosta ja Hongkongin aika lämpimästäkin ilmasta. Ja tietysti uuden vuoden juhlistamisesta yhdessä ;)

Kävimme myös pikkupoikien kanssa neuvolassa. Pojathan kuuluisivat jo kouluterveydenhuollon piiriin, mutta äärimmäisen ystävällinen neuvolantätimme lupasi tarkistaa poikien pituuden, painon, näön, kuulon ja hemoglobiinin ja näin samalla kasvukäyristä kuinka herrat ovat kasvaneet. Ja molemmat olivat kasvaneet hienosti, ainoastaan hemoglobiini oli pikkuisen liian alhainen, joten nyt otamme pienen rautakuurin heti tähän vuoden alkuun.

Perjantaina iltapäivällä lähdin rakkaan ystäväni kanssa Helsinkiin Hartwall areenalle Vain Elämää -konserttiin. Konsertti oli lähes loppuunmyyty, joten 13000 ihmistä toi pienen muistutuksen myös Kiinasta :) Konsertti oli hyvä ja oli hieno päätös vuodelle. Kiitos vielä seurasta Tanja <3

Vain Elämää <3

Kippis ystävyydelle <3

Uuden vuoden otimme vastaan ystäviemme luona. Söimme hyvin, nautimme kuohuvaa ja juttelimme kaikki kuulumiset läpi. Pikkupojat olivat innoissaan ilotulituksista ja kävivät muutamaan kertaan ulkona ihastelemassa ilotulituksia. Puolen yön aikaan lähdimme koko porukka katsomaan ilotulituksia ja hienosti kaikki pommit loppuivat ennen klo 2.00 niinkuin säännöissä sanotaan ;)

Hyvää Uutta Vuotta 2017

<3 <3

Sunnuntaina olikin sitten aika pakata kimpsut ja kampsut kasaan ja lähteä kotiin. Meillä oli seitsemän aivan täyteen ahdettua matkalaukkua, joten mieheni ja Osku laittoivat auton täyteen laukkuja ja minä sekä pikkupojat matkustimme kentälle bussilla. Matkalla lentokentälle, saimme tekstiviestin, että koko lentomme on peruttu. Voi hyvää päivää, mitäs nyt sitten? Koska olimme bussissa ja kaikki pakasteet pakattuina matkalaukkuihin, päätimme kuitenkin mennä kentälle, jossa härdelli oli täydellinen. Ihmiset jonottivat uudelleen reitityksiä lentoihinsa, eikä meille jäänyt minuuttiakaan ylimääräistä aikaa kentällä. Lopulta meidän piti lentää Chongqingiin ja sieltä jollain jatkolennolla Shanghaihin. Hohhoijaa. Lennolla kaikki meni mönkään jo siis heti alkumetreistä lähtien. Istuimme lopulta Helsinki-Vantaalla lentokonessa sisällä lähes 3h sillä samoja paikkoja oli buukattu useille ihmisille. Niinpä kaikki käskettiin istumaan paikoilleen ja jokaiselle yritettiin löytää istumapaikka. Lopulta kuulutettiin, että koneessa on yksi ylimääräinen henkilö ja maahenkilökunta tulisi tarkistamaan jokaisen passin. Lopulta selvisi, että yksi kiinalainen mies puuttui koneesta ja hän varmaan tyytyväisenä kahvitteli terminaalissa. Kun hänet saatiin kyytiin, lähdimme viimein lähes kolmen tunnin odottelun jälkeen matkaan.

Chongqingiin tulimme niin paljon myöhässä, että tiesimme heti, ettemme ehdi jatkolennollemme. Laukut piti tietysti ensin noutaa, sen jälkeen ne scannattiin läpi ja meidän piti vaihtaa terminaalia. Terminaalien välillä meni bussi, joka oli jo valmiiksi täynnä matkalaukkuja, joten jouduimme nostelemaan kaikki lähes 30kg painavat matkalaukut sisälle bussiin. Siinä vaiheessa kaikilla oli hermot niin kireällä, että Finnair ei kovin montaa ystävällistä ajatusta saanut. Kun saavuimme toiseen terminaaliin, meille kerrottiin, että kaikki kärryt ovat terminaalin yläkerrassa ja lopulta jouduimme lähettämään matkalaukut yksi kerrallaan liukuportaissa ylös. Mieheni lähetti alhaalta ja minä & Osku otettiin laukut vastaan ja nostelimme kärryihin. Juoksimme lopulta check in tiskille ja saimme uuden lennon, jonka boarding oli alkanut 5 minuuttia sitten. Lopulta ystävällinen kiinalainen neitokainen sanoi, että nyt mennään ja juostaan...mutta entä matkalaukut, no ottakaa ne mukaan. Menimme turvatarkastukseen ja lähetimme siitä normaalisti kaikki käsimatkatavaramme + KAIKKI matkalaukkumme läpi. Terminaaliauto oli odottamassa ja herrat nostelivat laukkumme ja pikkupojat kyytiin, minä, mieheni, Oskari ja kiinalainen virkailijatyttö korkeissa koroissaan lähdimme juoksemaan koneelle. Laukut nosteltiin suoraan portilta koneeseen ja me ehdimme ottaa vielä virkailijan kanssa yhden valokuvan, hän niin ihastui pikkupoikiimme. Lopulta olimme jatkolennolla ja anteeksipyydellen kävelimme koneeseen, joka aivan tupatentäynnä odotteli meitä. Ja sitten kotiin. Reissun ainoa positiivinen puoli oli, että lopulta lensimme tuohon meidän lähellä olevalle Hongqiaon lentokentälle ja kotimatka kentältä kesti vain 15minuuttia.

Kyllä oli reissu, ja pakasteetkin olivat kutakuinkin kunnossa, vaikka reissu kestikin paljon kuviteltua kauemmin :)

Nyt sitten toivutaan taas jetlagista. Viime yönä olin täysin hereillä klo 2-4 ja nyt sitten tietysti päivällä väsyttää. Ei auta muu kuin lähteä ulos kävelylle :)

Sanna :)

1. Huh, oli teillä paluureissu. Tosin, vaikka meillä ei tössinyt Finnair vaan oma perhe, matkustin yksin neljän lapsen kanssa ja päätin kerran olevan viimeinen, kun teen tämän matkan yksin. Sen verran sydän jyskytti jo aamusta alkaen, kun jännitin, ennätämmekö edes lennolle. :)

2. Ihanan kuuloinen joululoma ollut teillä! :)