keskiviikko 1. marraskuuta 2017

Pitkästä aikaa vieraita

Moikka,

Saimme reilu viikko sitten pitkästä aikaa vieraita. Prahassa asuessamme, "buukkauskirja" oli lähestulkoon joka kuukausi täynnä, mutta täällä vieraita ei ole käynyt läheskään niin paljoa. Niinpä olinkin todella innoissani, kun ystäväperheemme tyttäret ja toisen tyttären poikaystävä kyselivät kesällä, voisivatko tulla meille syksyllä kylään. Tottakai se onnistui. Vieraat olivat vain noin viikon, joten aikamoista kiirusta pidettiin, että ehdittiin nähdä edes osa niistä paikoista joita olin suunnitellut ;)

Tervetuloa vieraat <3

Ihania tuliaisia ;)

Meillä on ollut todella kaunis, vähäsaasteinen ja lämmin syksy. Myös vieraiden lomaviikolle osui yksi ainut pilvinen päivä ja sen vietimme Zhujiaojiao vesikaupungissa kapeita kujia kierrellen. Heti vieraiden tullessa, kävimme isommalla porukalla Tianzifangin kujilla kiertelemässä ja syömässä ihania dumplingseja Din Tai Fungissa. Illalla tietysti vielä Bundille napsimaan kuvia :)

Din Tai Fungin herkkuja

Zhujiajiao

Meidän Pudong-päivälle osui täysin pilvetön ja todella upea päivä, joten menimme (minäkin ensimmäistä kertaa) Shanghai Toweriin, joka avattiin muistaakseni noin vuosi sitten. Torni oli upeasti tehty ja kaikki toimi mutkattomasti. Ylhäältä 632m korkeasta tornista oli hienot näkymät ja jopa "pullonkorkinavaajatalo", eli Shanghai World Financial center (492m) näytti jopa matalalta :) Shanghai tower on maailman toiseksi korkein rakennus ja Kiinan korkein rakennus.

Upea ilma ja Pearl tower :)

Shanghai tower oikealla

Ja väsähtänyt opas ;)

Yläilmoista palattuamme nautimme maittavan ja terveellisin lounaan ja jatkoimme matkaa rantaa, josta tulimme lautalla takaisin Puxin puolelle.

Kippis lounaalla

5minuuttia kestävällä risteilyllä ;)

Nanjing Lu

Meidän miespuolinen vieras on hyvin innokas ja taitava valokuvaaja, joten hänen toiveenaan oli jonkinlaiset kameramarkkinat. No, tietysti Shanghaista löytyy myös sellaiset ja torstaina hyppäsimme aamusta autoon ja ajelimme markkinoille. Veikkaan että kiersimme lopulta paikasta vain vajaan puolet, mutta vieraamme sai kaiken suunnittelemansa ja vielä kuulemma hyvään hintaan, joten täsmäisku markkinoille oli oikein onnistunut. Markkinoiden jälkeen suuntasimmekin Yuyuaniin testailemaan uutta linssiä (??) tai jotain muuta tarviketta ;)

Kameramarkkinoilla

Yuyuan ja tea house

Kiitos ihanille vieraille kyläilystä <3

Kotona testailtiin uusia laitteita, Samu assistenttina :)

Vieraat lähtivät takaisin kotiin lauantaina aamulla ja viikonloppuna olikin todella lämmin ilma ja tuntui ihan kesältä. Vähän hassulta näillä ilmoilla tuntuu laittaa joulukoristeita esiin, sillä päivällä tarkenee hyvin vielä kävellä shortseissa ja hihattomassa paidassa.

Saimme tuliaisiksi myös luumumarmeladia ja sunnuntaina tehtiin ensimmäiset joulutortut

Ulkona 25 lämmintä ja minun epätoivoinen joulumieliyritys ;)

Upea syksy

Nyt maanantaina meillä oli taas aikainen herätys, sillä Osku lähti grade 9 kanssa Explore China matkalle Dapengiin. Lento Shenzeniin lähti aikaisin aamulla ja ensimmäisen yön viettivät hotellissa. Tiistaina aamulla pakkasivat rinkat ja kimpsut ja kampsut kasaan ja lähtivät kolmen päivän vaellukselle. Nukkuvat siis kaksi yötä teltoissa ja valmistavat myös ruokansa itse. Eilen saimme opettajilta "aika" upeita kuvia ja viime yön retkeilijät nukkuivat kuvassa olevalla beachillä. Voi olla että Osku on taas lopulta ihan tyytyväinen että äiti vähän niinkuin "pakotti" herran tuolle matkalle mukaan. Ikimuistoisia reissuja taatusti!!

Aika mielettömät maisemat vaellukselle

Yö beachillä teltoissa...AIKA ihanaa!!

Hauskaa loppuviikkoa :)

Sanna

1. Ei hitsi miten upean näköistä teillä siellä on! Mahtavaa.
    Ja toi just että Euroopan sisällä ne välimatkat on niin lyhyitä että vieraita varmaan on harva se kerta, sit kun tulee tällaiset megalomaaniset välimatkat niin tuntuu että kukaan ei tule enää ikinä.
    Onneksi ei ihan pidä paikkaansa, mahtavaa saada vieraita!!! ;)

1. Kyllä tätä cityä tosiaan kehtaa esitellä, ja sitten kuitenkin on myös tuollaista vanhaa kiinalaista kylää tosi lähellä, vain puolen tunnin ajomatkan päässä meistä.

Ihan just tullaan kylään, niin huippua!! Ei enää montaa viikkoa :)